جنگ و گريز در دمشق، ديپلماسي در مسکو
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 600
بازدید کل : 85940
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
جنگ و گريز در دمشق، ديپلماسي در مسکو
خراسان - مورخ چهارشنبه 1391/04/28 شماره انتشار 18170
نويسنده: سيدمحمداسلامي m.eslami@khorasannews.com
ديلي تلگراف: آمريکا تا پس از انتخابات رياست جمهوري به مخالفان سوري کمک نمي‌کند

روز گذشته رسانه هاي خبري از وقوع درگيري هاي مسلحانه در برخي مناطق پايتخت سوريه خبر دادند. به گزارش مهر، شبکه العربيه و الجزيره از درگيري مسلحانه در خيابان هاي بغداد و ميدان العباسيين در دمشق خبر دادند. العربيه همچنين مدعي شد که درگيري ها به ميدان سبع بحرات دمشق نيز رسيده است. راشاتودي هم به نقل از شاهدان عيني از صداي انفجار در منطقه الميدان خبر داد. العالم خبر داد شماري از افراد مسلح در منطقه الميدان دمشق تجمع کرده اند که نيروهاي امنيتي در تعقيب آن ها هستند. نيروهاي امنيتي تلاش مي کنند خانواده هايي را که افراد مسلح به عنوان سپرانساني به گروگان گرفته اند، در منطقه الميدان دمشق نجات دهند. به گزارش سانا، خبرگزاري دولتي سوريه، تعقيب بازماندگان يک گروه تروريستي مسلح که در نهر عيشه دمشق تمرکز کرده بودند، نيز ادامه دارد. درگيري با شورشي ها و گروه هاي مسلح مخالف دولت به جز دمشق، در برخي شهرهاي ديگر سوريه نيز روي داده است. سانا، خبرگزاري دولتي سوريه، گزارش داد که نيروهاي ارتش خسارت ها و تلفات سنگيني به تروريست ها در حمص، ديرالزور، ادلب و حلب وارد کردند. سانا همچنين اعلام کرد نيروهاي مسئول حفاظت از منطقه السفيره در حلب حمله اعضاي يک گروه مسلح تروريستي را دفع و خسارت هاي سنگيني به آن ها وارد کردند. تلويزيون قزاقستان نيز از به آتش کشيده شدن تنها ساختمان ديپلماتيک سوريه در اين کشور خبر داد.

سفر عنان و اردوغان به مسکو

هم زمان با تعقيب و گريزها در سوريه، تلاش هاي ديپلماتيک ادامه دارد و در مسکو متمرکز شده است. به گزارش الجزيره، کوفي عنان، فرستاده سازمان ملل، با سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه، ديدار و درباره تحولات سوريه بحث و گفت‌وگو کرد. دفتر اطلاع‌رساني کاخ رياست جمهوري روسيه (کرملين) اعلام کرد: «ديدار ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه با کوفي عنان بيانگر حمايت روسيه از طرح صلحي است که عنان براي حل بحران سوريه ارائه داده و شوراي امنيت آن را تصويب کرده است.» شبکه روسيا اليوم نيز به نقل از يک مسئول آگاه روسي اعلام کرد که گفت‌وگو درباره سرنوشت بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه در چارچوب گفت‌وگوهاي لاوروف و کوفي عنان قرار ندارد. همچنين اين منبع مسئول تاکيد کرد که دولت روسيه به کوفي عنان پيشنهاد داده است که ديداري را با گروه تماس سوريه در سطح مسئولان بلندپايه در مسکو، پايتخت اين کشور برگزار کند. ايسنا نيز به نقل از خبرگزاري آناتولي ترکيه خبر داد که اردوغان، نخست وزير ترکيه، نيز امروز وارد مسکو مي شود. بلنت ارينچ، سخنگوي رسمي دولت ترکي، با اعلام اين خبر مدعي شد که مقامات روسيه به دليل تحولات جاري در منطقه و حوادث جاري در سوريه چيزي نمانده که حمايت خود را از نظام حاکم در سوريه بردارند. اين درحالي است که لاوروف پيش از رسيدن عنان به مسکو با انتقاد شديد از کشورهاي غربي اعلام کرد که غربي‌ها انگيزه واقعي براي پايان دادن به اوضاع جاري در سوريه ندارند و درخواست براي کناره‌گيري بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه غير قابل قبول است.

 

تا پايان انتخابات رياست جمهوري آمريکا، از کمک واشنگتن به مخالفان سوري خبري نيست

درحالي که روسيه حاضر نيست با تندروي ها عليه سوريه همراهي کند، روزنامه ديلي تلگراف نيز گزارش داد که "به رغم افزايش عصبانيت شورشيان سوريه از منفعل بودن آمريکا"،کاخ سفيد تمامي درخواست‌‌ها براي حمايت اطلاعاتي و ارسال تسليحات سنگين به مخالفان را رد کرده است. يک لابيگر براي گروه مخالف سوريه در واشنگتن به ديلي تلگراف گفت: «تا پس از مراسم تحليف رياست جمهوري در ژانويه 2013 ما شاهد هيچ گونه دخالت آمريکا نخواهيم بود.» به گفته او اين پيام را ديگران مانند ترک‌ها و قطري‌ها هم بايد بشنوند. هفته گذشته تام دانيلون، مشاور امنيت ملي کاخ سفيد نيز به لندن رفت و پيام اوباما را براي دخالت نکردن در سوريه به متحدان اين کشور رساند. منابع آگاه در واشنگتن گفتند: «دانيلون اين مسئله را روشن کرده که هيچ فضايي براي افزايش دخالت آمريکا در سوريه وجود ندارد.» يک گروه لابيگر ديگر به ديلي تلگراف گفت: «هيچ کس در آمريکا نمي‌‌خواهد که دست بر روي مسئله سوريه بگذارد نه در کاخ سفيد و نه در کميته امور خارجه کنگره و روشن است که ما بايد مدت زمان بيشتري بازي در سوريه را ادامه دهيم.» با اين حال وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد، واشنگتن مبلغ 64 ميليون دلار را براي کمک به "پناهندگان سوريه" اختصاص مي‌دهد.

14 مجروح در حمله پليس ترکيه به آوارگان سوري

اعتراض 500آواره سوري به نداشتن آب آشاميدني در يکي از اردوگاه هاي کليس، موجب درگيري پليس و آوارگان و مجروح شدن14 نفر شد. به گزارش کردپرس به نقل از پايگاه خبري 7، در يکي از اردوگاه هاي آوارگان سوري در استان کليس و در مرز اونجو پنار، 500نفر از آوارگان به خاطر نداشتن آب آشاميدني کافي به مسئولان اعتراض کردند و عليه ترکيه شعار دادند. در نتيجه حمله به آوارگان با باتوم و گاز اشک آور، 10 نفر از آوارگان مسموم و مجروح شدند و در واکنش جوانان اين اردوگاه نيز 4 نفر از نيروهاي پليس و ژاندارمري به ضرب چماق و چاقو مجروح و روانه بيمارستان شدند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب